E-Ticaret Sitelerinde Mobil Cihaz Kullanım Oranı

25 Şubat 2024 / 22:44
blog

E-TİCARET SİTELERİNDE MOBİL CİHAZ KULLANIM ORANI

İnternet üzerinden yapılan e-ticaret faaliyetleri, ortaya çıktığı ilk zamanlarda kendisini hemen benimsetememişti. Hatta internet üzerinden yapılan ticaret, örneğin online alışveriş, oldukça riskli bir durum olarak görülmüş ve insanlar buna karşı tedbir almıştır. Fakat gün geçtikçe ve dünyamız dijital dönüşümde daha fazla yol aldıkça, e-ticaret platformlarına olan güven de artış gösterdi. Bugün özellikle B2C (işletmeden müşteriye, örneğin çevrimiçi alışveriş siteleri/uygulamaları) iş modeline sahip e-ticaret platformlarının büyük bir başarı yakaladığını görüyoruz.

Değişen Alışveriş Alışkanlıkları

 İnternet üzerinden alışveriş yapmak, tüketici davranışlarından bazı değişikliklere sebep oldu. Bu değişimler zaman içinde yavaş yavaş gerçekleştiğinden, tüketicinin kendisi de dahil bu süreci gözlemede yetersiz kalmış olabilir.

Yeni alışveriş alışkanlığına sahip olan bu tüketicilerin bir online alışveriş platformundan beklentileri de değişim gösterdi. Özellikle akıllı telefonların da yaygınlaşmasıyla tüketiciler bu minik bilgisayarlardan istedikleri her şeye ulaşmak istediler. Bu da, mobil uyumlu online alışveriş sitelerinin gelişimine, hatta mobil alışveriş uygulamalarının ortaya çıkmasına yol açtı.

Türkiye’de Mobil Uygulama Kullanım Oranları Nasıldır?

We Are Social verilerine göre, 2020 yılında Türkiye’de internet kullanıcıları neredeyse iki katına kadar yükseldi. Bugün Türkiye nüfusunun %92’Si mobil uygulamalardan yararlanmaktadır. Bu uygulamalar arasında online alışveriş uygulamaları, mobil cihaz kullanan kesimin %60’ı tarafından sürekli kullanılmaktadır. Bu oldukça büyük bir rakamdır ve e-ticarette mobil uygulama kullanmanın, bir mobil uygulamaya sahip olmanın önemini göstermektedir.

E-ticarette Mobil Cihazların Önemli Bir Yer Tutmasının Sebebi Nedir?

 Bugün hepimizin akıllı telefonunda veya tabletinde en az bir adet online alışveriş uygulaması yüklü. Aynı zamanda mağazaların satış yaptıkları siteleri mobil uyumlu hale getirmesi, bu mağazalara uygulama indirmeden de mobil cihazlarımızdan ulaşmamızı sağlıyor. Günümüzde online alışveriş için bilgisayar yerine mobil cihazların daha çok kullanıldığını, tüketicilerin satın alma öncesi araştırmalarını bile bu cihazlardan yaptıklarını söyleyebiliriz. Peki, e-ticarette mobil cihazların bu kadar önemli bir yer tutmasının sebebi nedir?

1.Hızlılık

Mobil cihazlardan ister uygulama olsun, ister mobil uyumlu internet sitesi olsun bir mağazaya girerek birkaç ürüne göz atmak çok daha hızlı. Akıllı telefonlarımızı veya tabletlerimizi her daim yanımızda tutmamız bu yolu daha hızlı ve kolay bulmamıza sebep oluyor. Bilgisayar kullanmak, artık daha hantal bir yöntem olarak görülüyor. Bu sebeple tüketicinin mobil cihazlara yönelmesi de kaçınılmaz hale gelmektedir.

2.Kullanımı Daha Kolay Arayüz

Mobil alışveriş uygulamaları, kullanıcı dostu arayüze sahiptir. Daha iyi açıklamak gerekirse, başarılı bir mobil alışveriş uygulaması mutlaka kullanıcı dostu bir arayüze sahiptir. Bu da tüketicilerin aradıklarını daha kolay bulmalarına ve binlerce alternatif, çok sayıda farklı buton ve kategori arasında kaybolmamalarını sağlıyor. Mobil uygulamayı kullanırken rahat bir nefes alan tüketici, parmaklarının ucundaki bu rahatlıktan vazgeçmeyi zor buluyor.

Etiketler:

1.E-ticaret

2.Mobil Cihaz

3.Mobil Uygulama

4.Mobil Alışveriş

5.İnternet

6.Online Alışveriş

7.Çevrimiçi Alışveriş

8.İnternet Sitesi